Laut Cina Selatan di Timur Malaysia dan Selat Melaka di Barat. Ketua Kerajaannya DS Najib dan Ketua Pembangkang DS Anwar.

Followers

Dari Lidah Blog

Saturday, March 9, 2013

Pengganas Sulu Lahad Datu Masih Aktif Gamaknya

LAHAD DATU - Gamaknya mereka sudah lemah tapi masih aktif. Operasi susulan dan pengeledahan bagi memburu saki baki pengganas militan hari ini kembali kenyaksikan kejadian berbalas tembak antara pasukan keselamatan dan pengganas militan itu.
 
Tidak dapat dipastikan mengapa musuh musuh dari Sulu Filipina ini tidak mahu menyerah kalah walaupun nyawa ibarat di hujung tanduk.
 
Dan mengapa mereka tidak insaf lagi sedangkan rakan rakan mereka sudah mampus dilaknat Allah.
 
Mereka macam mempunyai otak rusak, dan mahu jahanamkan saudara mara mereka di Malaysia. Mereka mempunyai semangat iblis dan syaitan yang sombong dan tamak.
 
Pasukan keselamatan meningkatkan kekuatan dengan penambahan anggota ke ground zero bagi mempercepat proses membersihkan Lahad Datu daripada tawanan penceroboh militan, sekali gus menamatkan konflik pencerobohan di daerah ini.
 
Kor bantuan tempur dari Kuching berlepas ke Lahad Datu Sabtu, hari kelima Operasi Daulat dilancar, bagi membantu operasi menggempur habis-habisan dan memburu saki-baki pengganas di Kampung Tanduo dan Tanjung Batu.

Berita yang dipetik dari BERNAMA mengatakan jumlah mereka yang ditahan kerana disyaki mempunyai kaitan dengan pngganas sulu dari Filipina itu sehingga 5 petang tadi ialah 106 orang.

Pasukan keselamatan melancarkan gerakan ofensif terhadap kumpulan perncerobohan militan dari Sulu pada 5 Mac. Sepanjang konflik yang bermula 12 Feb itu seramai lapan anggota polis terkorban dan 53 musuh ditembak mati.
 
Adalah diyakini, pihak keselamatan tidak perlu menyimpan sabar lagi. Pengganas dari Pilipina itu wajib dibom sampai lunyai supaya tidak secebis daging pun akan ditinggalkan, termasuk dalang dalang yang memberi wang dan sokongan moral itu.
 
Dunia akan menyaksikan nanti akan kehebatan combat seperti melihat drama atroman bagaimana ketangkasan hero hero Malaysia menunjukkan kepahlawanan dan membinasakan musuh musuh negara.
 
Semuga sultan gila lagi lanun al Kiram yang palsu itu mendapat bala yang hebat dan dahsyat nanti. InsyAllah.

No comments:

Post a Comment

  • Setelah hampir 4 tahun menyepi, aku kini kembali. Sejak post yang terakhir, aku malas nak update blog nih. Canggih sangat. Time tu banyak giler coding-codi...
  • [image: Image result for naik motor dengan pakwe]Individu yang menaiki motosikal bersama bukan muhrim antara tujuh pasangan ditahan Majlis Agama Islam Dan...
  • Bahan-bahan:- 1) 1 ¾ cawan tepung gandum 2) ½ cawan tepung ubi 3) 3 ½ cawan santan dari 1 biji kelapa 4) 1 cawan gula pasir 5) Garam secukup rasa. 6) Pewar...
  • Memang menjadi rumours kuat di dalam UIAM bahawa Aziz Bari akan meletakkan jawatan dalam masa yang terdekat ini. Khabarnya, Aziz sudahpun memberitahu kal...


Rukun solat ada 17 Perkara

Jalan raya di Malaysia memungkinkan bagi penunggang motosikal memasuki jalan highway, jalan tol, jalan bypass, jalan speedway, memotong atau menyalip, mengambil jalur kanan, tengah dan kiri.

no tel polis, bomba, kecemasan untuk di Malaysia ialah 999