Laut Cina Selatan di Timur Malaysia dan Selat Melaka di Barat. Ketua Kerajaannya DS Najib dan Ketua Pembangkang DS Anwar.

Followers

Dari Lidah Blog

Monday, February 6, 2012

Datuk Seri Shahrizat undur Diri

Itu balasan segera tuhan ke atas Ketua Wanita Umno Malaysia Datuk Seri Sharizat Abdul Jalil yang sebelum ini vocal melampau. mempertikai apa saja pelaksanaan syariah Islam, termasuk kes hukuman sebat Kartika Sari Dewi Shukarno tidak lama dulu.


Datuk Seri Sharizat sedang mengalami tekanan, dan kesusahan dalam kerjaya politik.

Beliau didesak mengundur diri oleh orang luar parti dan dalam parti sendiri seperti daripada mulut Tan Sri Rafidah Aziz dan juga daripada mulut Ketua Umno Cheras Datuk Syed Ali Alhabshee.

Datuk Seri Sharizat boleh bersabar dengan kesuahannya itu, tetapi tidaklah kepada parti yang beliau pimpin (wanita umno) untuk bersama-sama dalam fitnah itu.

 Kalau pasal wang RM250 juta itu tidaklah menjadi salah sangat, sebab itu merupakan bentuk pinjaman dari KWSP, dan hutang itu hendaklah dibayar balik.

Maknanya wang itu bukan percuma, tetapi pinjaman yang kena bayar.

Yang meminjam itu bukan Datuk Seri Shahrizat, tetapi suami dan anak-anaknya dalam Pusat Fidlot Nasional (NFC). Dikatakan salah guna wang berlaku untuk benda lain.

 Jadi, apakah salahnya transaction itu.

 Jelasnya isu itu sengaja dibangkitkan semata-mata utnuk perang urat saraf.

 Dan Datuk Seri Shahrizat mungkin terkena kifarat sebab perangainya yang suka pertikai kerja agensi kerajaan tentang keislaman, yang sepatutnya beliau pertahankannya.

No comments:

Post a Comment

  • Setelah hampir 4 tahun menyepi, aku kini kembali. Sejak post yang terakhir, aku malas nak update blog nih. Canggih sangat. Time tu banyak giler coding-codi...
  • [image: Image result for naik motor dengan pakwe]Individu yang menaiki motosikal bersama bukan muhrim antara tujuh pasangan ditahan Majlis Agama Islam Dan...
  • Bahan-bahan:- 1) 1 ¾ cawan tepung gandum 2) ½ cawan tepung ubi 3) 3 ½ cawan santan dari 1 biji kelapa 4) 1 cawan gula pasir 5) Garam secukup rasa. 6) Pewar...
  • Memang menjadi rumours kuat di dalam UIAM bahawa Aziz Bari akan meletakkan jawatan dalam masa yang terdekat ini. Khabarnya, Aziz sudahpun memberitahu kal...


Rukun solat ada 17 Perkara

Jalan raya di Malaysia memungkinkan bagi penunggang motosikal memasuki jalan highway, jalan tol, jalan bypass, jalan speedway, memotong atau menyalip, mengambil jalur kanan, tengah dan kiri.

no tel polis, bomba, kecemasan untuk di Malaysia ialah 999