Laut Cina Selatan di Timur Malaysia dan Selat Melaka di Barat. Ketua Kerajaannya DS Najib dan Ketua Pembangkang DS Anwar.

Followers

Dari Lidah Blog

Sunday, February 5, 2012

Perangai mengada-ngada Cuepacs

Cuepacs mengugut kononnya mereka tidak menerima pandangan pihak kerajaan bila tuntutan tidak diterima merupakan satu tindakan kurang tepat, tidak cerdik dan berniat jahat. 


Rundingan tidak boleh wujud tekanan, dan ah-ahli Cuepacs itu sendiri adalah pekerja dan juga majikan. 

Yang bezanya ialah kepimpinan Cuepacs bagi pihak yang menuntut, sementara pegawai yang membuat keputusan ialah pihak kena tuntut. Kedua-duanya adalah entiti kerajaan. Ibarat 2 x5 = 5 x 2 yang jawapannya serupa.

Selama ini dasar dan keputusan tidak dibuat dalam tekanan, baik tekanan baget, mahupun ugutan, tetapi idea datang dari pegawai-pegawai yang mahu mengadakan projek itu dan ini demi masa depan negara, dan bukan dari idea tekanan dan ugutan.

Menekan keputusan menyebab keputusan yang dibuat nanti tidak releven, tidak betul dan tidak profesional. Akan ade kecactan.

Ibarat seorang peniaga yang mebayar wang kerana ugutan dari pemeras - pemeras... walaupun wang dibayar tetapi tidak ada transaction dibuat. Jadi adakah Cuepacs ingin melihatkan dirinya seperti pemaras ini?

Harus tahu bahawa kerajaan tidak menjaga kebajikan kakitangan sahaja tetapi menjaga semua rakyat dari segi keselamatan, pertahanan, rezeki, maruah dan masa depan.

Itulah kesimpulan untuk memberi gambaran perangai Cuepacs sejak akhir akhir ini. 

rujukan:
http://malaysiakini.com/news/188272
http://www.bharian.com.my/bharian/articles/Penjawatawamperlulebihefektif_responsif/Article

No comments:

Post a Comment

  • Setelah hampir 4 tahun menyepi, aku kini kembali. Sejak post yang terakhir, aku malas nak update blog nih. Canggih sangat. Time tu banyak giler coding-codi...
  • [image: Image result for naik motor dengan pakwe]Individu yang menaiki motosikal bersama bukan muhrim antara tujuh pasangan ditahan Majlis Agama Islam Dan...
  • Bahan-bahan:- 1) 1 ¾ cawan tepung gandum 2) ½ cawan tepung ubi 3) 3 ½ cawan santan dari 1 biji kelapa 4) 1 cawan gula pasir 5) Garam secukup rasa. 6) Pewar...
  • Memang menjadi rumours kuat di dalam UIAM bahawa Aziz Bari akan meletakkan jawatan dalam masa yang terdekat ini. Khabarnya, Aziz sudahpun memberitahu kal...


Rukun solat ada 17 Perkara

Jalan raya di Malaysia memungkinkan bagi penunggang motosikal memasuki jalan highway, jalan tol, jalan bypass, jalan speedway, memotong atau menyalip, mengambil jalur kanan, tengah dan kiri.

no tel polis, bomba, kecemasan untuk di Malaysia ialah 999