Laut Cina Selatan di Timur Malaysia dan Selat Melaka di Barat. Ketua Kerajaannya DS Najib dan Ketua Pembangkang DS Anwar.

Followers

Dari Lidah Blog

Thursday, May 9, 2013

Apa Lagi Cina Mahu

Terus diaminkan oleh DS Anwar Ibrahim, yang matlamatnya barangkali hendak menimbul marah keturunan cina kepada melayu dalam Barisan Nasional.

Jika tidak apakah maksud beliau bersungguh sungguh bercakap benda itu

Beliau kaitkan Ds Najib, Perdana Menteri Malaysia, dan Utusan yang dimusuhi itu.

Seolahnya DS Anwar mahu menambah benci keturunan cina kepada kerajaan yang dipilih PRU13 itu. konon jika rakyat tidak dibakar, rakyat akan lupa dan populariti DS Anwar Ibrahim lupus.

"Apa Lagi Cina Mahu" adalah satu kemarahan rakyat yang diwakili Barisan Nasional kepada pengundi cina. Pengundi berkenaan diketuai oleh saudara Lim Kit Siang untuk memusnah Umno dan Barisan Nasional.

Apa Lagi Cina Mahu tidak ditujukan kepada rakan rakan dalam Barisan Nasional dan tidak juga kepada mereka fahaman sederhana, sebaliknya kepada mereka yang melampau, dan akstrim.

Lim Kit Siang yang lahir dengan perkauman cina sejak zaman singapore dalam Malaysia tidak sudah-sudah menghina melayu dan sangat benci apa sahaja budaya. Lim Kit Siang mahu keturunan cina melaksana budaya dan perangai cina untuk negara Malaysia.

Lim Kit Siang bertuah kerana sebelum beliau mati, anaknya Lim Guan Eng telah meneruskan cita-cita jahat itu, dan sekali lagi Lim Kit Siang dapat Ong bila Anwar Ibrahim ditendang dari kepimpinan kerajaan disebabkan perangai tidak senonoh.

Sekali lagi Lim Kit Siang mendapat peluang, lalu mengambil kesempatan dari kemarahan PAS kepada UMNO yang terlalu lama tidak mendapat mandat rakyat di peringkat persekutuan. PAS merasakan pesaing politiknya iaitu UMNO sangat kuat dan kebal. Dan peluang ini digunakan Lim Kit Siang untuk menghentak hentak melayu UMNO sesuka hati.

Lim Kit Siang gunakan melayu cair sebagai toping supaya melayu menganggap DAP kononnya adalah parti baik dan tidak merugikan Malaysia.

No comments:

Post a Comment

  • Setelah hampir 4 tahun menyepi, aku kini kembali. Sejak post yang terakhir, aku malas nak update blog nih. Canggih sangat. Time tu banyak giler coding-codi...
  • [image: Image result for naik motor dengan pakwe]Individu yang menaiki motosikal bersama bukan muhrim antara tujuh pasangan ditahan Majlis Agama Islam Dan...
  • Bahan-bahan:- 1) 1 ¾ cawan tepung gandum 2) ½ cawan tepung ubi 3) 3 ½ cawan santan dari 1 biji kelapa 4) 1 cawan gula pasir 5) Garam secukup rasa. 6) Pewar...
  • Memang menjadi rumours kuat di dalam UIAM bahawa Aziz Bari akan meletakkan jawatan dalam masa yang terdekat ini. Khabarnya, Aziz sudahpun memberitahu kal...


Rukun solat ada 17 Perkara

Jalan raya di Malaysia memungkinkan bagi penunggang motosikal memasuki jalan highway, jalan tol, jalan bypass, jalan speedway, memotong atau menyalip, mengambil jalur kanan, tengah dan kiri.

no tel polis, bomba, kecemasan untuk di Malaysia ialah 999