Laut Cina Selatan di Timur Malaysia dan Selat Melaka di Barat. Ketua Kerajaannya DS Najib dan Ketua Pembangkang DS Anwar.

Followers

Dari Lidah Blog

Thursday, December 25, 2014

Gempar Kelantan Darurat Banjir

Petang kelamarin berita bohong mengenai banjir Kelantan tersibar, kononnya negeri Kelantan telah isytiharkan darurat, kononnya Kelantan terputus dari hubungan, kecuali melalui Siam atau melalui udara sahaja.

Berita radio RTM mendapatkan pengesahan bahawa maklumat itu palsu.

Aktiviti naughty sering terjadi sebab keyboard, tetapi otaknya tidak bertimbang rasa, berapa ramai yang kena tipu dan susah. 

Orang yang memulakan berita angin mungkin hendak karyatif atau suka-suka dalam wechat, whatsap, facebook atau twetter, tetapi orang yang menerima anggapnya serius dan fowardkan ke group lain, terus menjadi viral. 

Berita itu konon  disiarkan dalam tv hijrah atau telah disiarkan rtm atau telah disiarkan astro awani menguatkan lagi berita palsu itu, sedangkan stesen berkenaan tidakpun menyiarkannya, merupakan satu lagi karyatif fitnah dan menyebarkan dosa kering, serta palsu.

Inilah gambaran bagaimana aktiviti dajjal, di mana hari itu nanti dajjal mengaku kononnya tangan kanannya ada bulan, kanan kirinya ada matahari, walaupun ia tidak masuk akal, tetapi akan ramai yang percaya berita dajjal itu.

Dajjal mungkin bermula dengan keyboard.

No comments:

Post a Comment

  • Setelah hampir 4 tahun menyepi, aku kini kembali. Sejak post yang terakhir, aku malas nak update blog nih. Canggih sangat. Time tu banyak giler coding-codi...
  • [image: Image result for naik motor dengan pakwe]Individu yang menaiki motosikal bersama bukan muhrim antara tujuh pasangan ditahan Majlis Agama Islam Dan...
  • Bahan-bahan:- 1) 1 ¾ cawan tepung gandum 2) ½ cawan tepung ubi 3) 3 ½ cawan santan dari 1 biji kelapa 4) 1 cawan gula pasir 5) Garam secukup rasa. 6) Pewar...
  • Memang menjadi rumours kuat di dalam UIAM bahawa Aziz Bari akan meletakkan jawatan dalam masa yang terdekat ini. Khabarnya, Aziz sudahpun memberitahu kal...


Rukun solat ada 17 Perkara

Jalan raya di Malaysia memungkinkan bagi penunggang motosikal memasuki jalan highway, jalan tol, jalan bypass, jalan speedway, memotong atau menyalip, mengambil jalur kanan, tengah dan kiri.

no tel polis, bomba, kecemasan untuk di Malaysia ialah 999